9 Ekim 2016

89. Warcraft

Filmin yönetmeni, daha önce Moon (2009) ve The Source Code (2011) gibi son derece ilginç iki işe imza atmış Duncan Jones olunca, insan "bakalım bu fantastik hikayeye neler getirecek" diye meraklanmıyor değil. Bilgisayar oyunlarından uyarlanmış diğer filmlerin seviyesi düşünüldüğünde Warcraft'ın ortalamanın üzerinde olduğu da söylenebilir. Ama bu bir iltifat sayılmaz, çünkü bahsettiğim o filmler (Street Fighter, Super Mario Bros., vs.) genelde yerlerde sürünen yapımlar. Lord of the Rings'den çok fazla esinlenilmiş gibi görünen bir dünyada Orc'larla insanların savaşını anlatan Warcraft'ta, yönetmen Duncan Jones zaman zaman yeteneğini gösterir gibi oluyor. Özellikle savaş sahneleri kapanmakta olan göz kapaklarımızı biraz açıyor. Ama filmin hikayesi ve karakterleri öyle zayıf ki. Örneğin insan ırkının kahraman komutanı gibi sunulan Anduin Lothar karakterini ele alalım... Bu hikayenin Aragorn'u olmasını beklediğimiz bu arkadaş, film boyunca çakır gözlerini kırpıştırmaktan öte bir şey yapmıyor. Lothar karakterinin yiğitliğini bize gösterecek yeterli malzeme yok. Yandaki afişin yarısını kaplamış, ama hikayedeki ağırlığı %10'u geçmez. Mesela Orc'ların lideri Duratan, bilgisayarda üretilmiş olmasına rağmen çok daha ilginç bir karakter. Filmin genelinde bir kurgu masası faciası da yaşanıyor. İlk yirmi dakikada o şehirden bu şehire hoplayıp duruyoruz, neredeyse hiçbir sahne iki dakikadan fazla sürmüyor. Ancak bu durum hikayenin içine girmemizi ve karakterleri benimsememizi zorlaştırıyor. Aslında film normalde dört saatlikmiş de iki saate sığdırmak için bir sürü sahneyi kurgu odasında kırpmışlar gibi hissediliyor. World of Warcraft oyunu meraklılarını memnun edecek birçok ayrıntı varmış okuduklarıma göre, ama ben oyunu hiç oynamadığım için önümdeki sinema eserini değerlendirmek durumundayım. O da yeterince iyi değil ne yazık ki...  

FRAGMAN

Warcraft: The Beginning (2016) on IMDb

Benim Notum: 5 / 10 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder