3 Şubat 2017

Why Him

John Hamburg'un filmde, Bryan Cranston muhafazakar bir kız babasını canlandırıyor. Stephanie adlı kızı yirmili yaşlarına henüz adım atmış bir üniversite öğrencisi. Stephanie Noel tatilinde anne-babasını erkek arkadaşı ile tanıştırmak istiyor ve California’ya davet ediyor. James Franco'nun canlandırdığı erkek arkadaş ise bir internet milyarderi. Kızından 10 yaş büyük olan bu adamın Stephanie ile evlenmek istediği ortaya çıkınca, gergin baba kızını bu patavatsız ve ağzı bozuk serseriden ayırmak için planlar yapmaya başlıyor.

Eğer "ben bu filmi daha önce görmüştüm" diyorsanız, haklısınız. Hikaye yıllar önce Robert De Niro ve Ben Stiller'ın oynadıkları Meet the Parents - Zor Baba filmini fazlasıyla hatırlatıyor. Filmin yönetmeni John Hamburg'un aynı zamanda sayısı üçü bulan o Zor Baba filmlerinin senaryo yazarı olduğunu söylersem, belki bu benzerliğin nedeni ortaya çıkar. Adam aynı filmi çekmeye devam etmiş. Bu onun biraz daha edepsiz ve bel altı bir versiyonu. Breaking Bad'in yıldızı Bryan Cranston tek bir espriye yaslanan kısıtlı senaryo içerisinde elinden geleni yapmaya çalışıyor. Ama bu yetenekli aktörün asıl uzmanlık alanının bu tür kaba komediler olmadığı da hemen anlaşılıyor. Why Him arada sırada güldürmeyi başarsa da, inandırıcılığı çok zorlayan bir hikayeye ve sonradan yapıştırılmış gibi duran, alakasız bir mutlu sona sahip. Örneğin bu iyi yetişmiş gül gibi kızın, bu yol yordam bilmeyen küfürbaz serseri mayından neden hoşlandığını hiç anlayamıyoruz, bu ikilinin evli kalabileceğine ise asla ikna olmuyoruz. Başka bir deyişle "why him?" sorusu aslında cevaplanmamış bir şekilde havada asılı kalıyor. Filmdeki anne-babanın çok sevdiği 70’lerin efsane rock grubu Kiss ise bizim jenerasyonun yağlarını eritecek bir sürprizle filme renk katıyor.

Why Him'i izlerken güldüm mü, evet güldüm, ama bu kıkırdamalar 4 ya da 5 kezden fazla değildir. BBC'nin sinema eleştirmeni Mark Kermode'un "altı gülüş testi" dediği bir test var: eğer bir komedi filminde 6 kez sesli bir şekilde gülüyorsanız, o film sınavı geçmiş demektir. Why Him testi geçmeye yaklaşsa da, hedefi tam olarak vuramıyor.

Bu yorumun YouTube Videosu

FRAGMAN

Why Him? (2016) on IMDb

Benim Notum: 5,5 / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder