27 Kasım 2016

118. The BFG

Spielberg'den çocuklara masallar... İyi kalpli bir dev ile yetim Sophie’nin dostluğunu anlatan The BFG, İngiliz yazar Roald Dahl’ın kitabından uyarlanan bir dev masalı. Olay akışı olarak E.T'yi hatırlatan filmde, bir uzaylıyla dostluk kuran küçük çocuğun yerini bu kez aynı yaşlardaki Sophie alıyor. Ancak hem anlatım hem de içerik olarak filmin her yerinden bir demodelik akıyor. The BFG, usta yönetmenin uzun süredir izlediğim en zayıf filmi. Spielberg beni en son herhalde 1991 yapımı Hook'da bu kadar hayal kırıklığına uğratmıştı. Film görsel olarak etkileyici değil, karakterler zayıf kalıyor, senaryo mantık hataları ve havada kalan konularla dolu. Ve en kötüsü akıcı değil. İzlerken "ne olacak şimdi" diye merak etmek yerine, "bitse de gidip yatsak" diye göz kapaklarınızı zorluyorsunuz. Biraz Mark Rylance'ın başarılı "motion capture" performansı, biraz da Buckingham Sarayı'nda geçen komik sahneler. O kadar.

FRAGMAN

The BFG (2016) on IMDb

Benim Notum: 4,5 / 10





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder