Dünya prömiyeri Toronto Film Festivalinin “Midnight Madness” seçkisi kapsamında gerçekleştirilen Baskın, 1982 doğumlu genç yönetmen Can Evrenol’un ilk uzun metrajlı filmi. Beş polisin gece devriyesi sırasında gelen yardım çağrısı üzerine destek için gittikleri terkedilmiş tarihi bir Osmanlı karakolunda başlarına gelenleri anlatan filmin, son yıllarda ezanli dualı cin hikayeleri arasına sıkışıp kalmış Türk korku sinemasına yeni bir soluk getirdiği kesin. Can Evrenol, filminin ilk yarısında kurgusu ve sanat yönetimi ile başarılı bir fantastik gerilimin işaretlerini verirken, ikinci yarıda hikayesini derinleştirmeyi bırakıp, kurduğu görsel dünyanın peşine takılıyor ve bizi bitmek bilmez bir şiddet pornografisinin içine atıyor. Karakolun koridorlarında el feneri ışığı ile geçen ilk kovalamaca sahnelerinde "görmediğin şey seni daha çok korkutur" ilkesini hayata geçiren Can Evrenol, sonra nedense "size çok güzel ritüeller, iblisler tasarladım, neden onları daha çok göstermiyorum ki" heyecanına kapılıyor. Korku sinemasının ‘gore’ unsurlarının abartılarak kullanıldığı son yarım saatte, sahneler daha korkunç, garip ve kanlı olsun diye bir zorlama hissediliyor. Bu bölümde ortalığa saçılan vücut sıvısı, iç organ ve garip yaratık yoğunluğu bir noktadan sonra "öeh" dedirtiyor. Bu bakımdan filmin ilk yarısını daha çok beğendiğimi söylemeliyim. Yine de Hostel, Saw, Texas Chainsaw Massacre gibi "istismar sineması" örneklerinden hoşlananlar için iyi bir yerli alternatif. Kesinlikle 18+ olduğunu unutmadan!..
FRAGMAN
FRAGMAN
Benim Notum: 6,5 / 10
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder