27 Temmuz 2012

Three Idiots

İşte bu blogdaki ilk Bollywood yapımı. İnternet ortamlarında küçük çaplı bir fenomene dönüşmüş 2009 tarihli bu Hint filmini üç yıl gecikmeli olarak izledim, ve bunca zaman aklım nerdeymiş dedim kendi kendime... Farklı bir coğrafyadan ve çok farklı bir sinema kültüründen süzülüp gelen Three Idiots'a alışmak zor geliyor filmin ilk dakikalarında. Hintli oyuncuların, konuşurkenki garip kafa hareketleri başta olmak üzere, abartılı jest ve mimikleri tuhaf geliyor bizim gibilere. Ne yalan söyleyeyim, ben ilk beş dakikanın sonunda 70'lerin Kemal Sunal filmleri tadında sulu bir komedi izleyeceğimi düşünmüştüm. Ama dakikalar ilerledikçe anlıyorsunuz ki, entellektüel seviyesi oldukça yüksek, yer yer naif ama hayata dair çok hoş mesajlar içeren, duygusal yoğunluğu da alabildiğine fazla bir arkadaşlık öyküsü var karşımızda. Daha ilk göründüğü sahneden itibaren perdeyi aydınlatan başroldeki Aamir Khan  (yani komik isimli Ranchhoddas Shamaldas Chanchad) tüm sempatimizi kazanıyor. Film bittiğinde "keşke ben de şu Rancho'nun arkadaşı olsam" derken buluyorsunuz kendinizi. Sonra da Aamir Khan'ın diğer filmlerini araştırmaya başlıyorsunuz (sırada "Like Stars on Earth" var). Filmden sonra dilinize takılıp kalacak iki şarkı için tıklayın: Zoobi Doobi ve yeni sloganımız All Izz Well . (8)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder