30 Eylül 2024

Beetlejuice Beetlejuice

 





Beetlejuice Beetlejuice için sinemaya gitmeden önce evde 1988 yapımı ilk filmi yeniden izledim. Yanlış hatılamıyorsam, Michael Keaton'ın şöhret basamaklarını tırmanmasına vesile olan o ilk Beetlejuice filmi Türkiye'de sinemalarda gösterime girmemişti. Daha önce yüz kez oynatılıp başa sarılmış bir VHS video kasedin renkleri birbirine girmiş, kayan görüntüleri eşliğinde izlemiştim filmi. 

36 yıl sonra gelen bu devam filmi (ki bu süre devam filmleri arasındaki zaman aralığı bakımından bir rekormuş, bundan önceki rekor Top Gun'da) aslında ilk filmin ruhunu büyük ölçüde koruyor. Yönetmen Tim Burton, orijinalin güçlü yönlerine sadık kalmış, tekerleği yeniden icat etmeye çalışmamış. 2024 yapımı film bir karbon kopya olmadan ilk filmin yankısını yaratmayı başarmış. Artık bilgisayar teknolojisi çok gelişmiş olmasına rağmen,Burton yine CGI yerine "practical effect" kullanmayı tercih etmiş, yani fiziksel olarak ürettiği malzemelerle oluşturmuş filmdeki görselliği. 

Bu kez tek bir ana olay örgüsü yerine birkaç tane yan hikaye var. Ve bu küçük yan hikayeler oldukça da ilginç. Ben senaryoyu ilk filmden daha çok sevdiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Ayrıca bu kez çok daha fazla güldüm (özellikle Soul Train sahnesini hatırladıkça hala gülüyorum). Yönetmen Tim Burton, Dumbo ve Dark Shadows gibi bazı yanlış adımlar ve garip seçimlerden sonra Beetlejuice Beetlejuice ile tanıdık topraklara geri dönüyor. Geçmişteki iş ortakları ile birlikte projesini nostalji hissi ile sarmalayıp başarılı oluyor. Dünyanın bir başka Beetlejuice filmine ihtiyacı var mıydı tartışılır olsa da, film kesemizi dolduralım motivasyonundan ziyade, her sahnesi ile gözlerimizi şenlendiren gerçek bir yaratıcılığın perdeye yansıtılması sonucu ortaya çıkmış gibi görünüyor. Beetlejuice'un keyifli tuhaflığı ile seksenlerde tanışma fırsatı bulamayanlar için güzel bir fırsat.

Beetlejuice Beetlejuice filmini Türkiye'de şu anda sinemalarda izleyebilirsiniz.


Benim Notum: 7,5 / 10



   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder