21 Aralık 2018

124. Spider-Man: Into the Spider-Verse


Spider-Man külliyatına hakim olanlar bilecektir (ben bilmiyordum), Spider-Man çizgi romanlarında yıllar içerisinde farklı evrenler oluşmuş ve bu evrenlerde bildiğimiz Peter Parker'dan ayrı olarak, farklı Spider-Man'ler ve Spider-Woman'lar da varmış. İşte Into the Spider-Verse, Afro-Latin kökenli genç Miles Morales'li Örümcek Adam'ın origin/başlangıç hikayesini ve onun evrenini anlatıyor. Miles, kötü adam Kingpin ile karşılaşıp onun farklı boyutları birleştiren makinesini keşfedince, farklı evrenlerden gelen diğer Örümcek İnsanlar da teker teker hikayeye dahil oluyorlar.

Into the Spider-Verse animasyon tekniği açısından çok yenilikçi ve yaratıcı bir yapım. Filmleri yorumladığım dönem içerisinde daha önce de bazı filmler için "çizgi-roman estetiğine sahip" diye yazdığımı hatırlıyorum, örneğin bazı aksiyon filmlerinde... Ama burada daha başka bir durum söz konusu: Into the Spider-Verse resmen çizgi-roman sayfalarını alıp hayata geçiriyor, canlı canlı önümüze getiriyor. Örneğin bazen karakterlerin düşüncelerini tepelerinde asılı konuşma balonları şeklinde görüyoruz, ya da kapı çarpması gibi yükses sesli bir olay olduğunda, çıkan ses yazı şeklinde kadraja giriyor. Bir iki yerde sahne geçişinde sayfanın çevrildiğini görüyoruz. Hatta, bazı sahnelerde kâğıdın dokusunu hissetmek mümkün. Şöyle anlatayım, çocukluğunda bol çizgi-roman okuyanlar hatırlar, ofset baskıda özellikle gri tonlar kağıt üzerinde nokta nokta görünür, ben mesela en çok Kızılmaske'den hatırlıyorum bu nokta nokta efektini. İşte o puanlı doku bu filmde de yoğun bir şekilde kullanılmış ve çok hoş bir hava yaratmış.

Elindeki büyük franchise ile ne yapacağını pek bilemiyor gibi görünen ve 2002’den bu yana üç ayrı oyuncu ile (Tobey Maguire, Andrew Garfield ve son olarak da Tom Holland) bu süper kahramanı yeniden ve yeniden canlandırarak denemeler yapan Sony stüdyoları sonunda hedefi 12'den vurmuş. Tüm Spider-Man filmleri arasında en iyilerden biri olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim (Sam Raimi'nin yönettiği ilk iki filmden sonra üçüncü sıraya yerleşir benim gözümde). Spider-Man: Into the Spider-Verse, zeka pırıltıları içeren espri anlayışı, muhteşem animasyonu, zamanın ruhunu çok iyi yansıtan popüler kültür göndermeleri ve nefis soundtrack'i ile eğlenceli, harika bir çizgi-roman uyarlaması.   

Benim Notum: 8 / 10  

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder