24 Kasım 2011

106. Incendies

Midemde garip kötü bir hisle kalktım filmin başından. Incendies insanda yaşama sevincini filan alıp götüren, sarsıcı, rahatsız edici filmlerden. Lübnan asıllı Kanadalı yazar Wajdi (yani bildiğimiz Vecdi) Mouwad'ın tiyatro oyunundan uyarlanan film, Kanada'lı iki kardeşin annelerinin vasiyetini okumalarıyla başlıyor. Anne Nawal çocuklarından memleketi Lübnan'a dönüp ağabeylerini ve babalarını bulmalarını istiyor. Sonrasında hikaye Lübnan'a taşınıyor ve geçmiş ve günümüzün paralel ilerlediği bir senaryo ile kadının gençliğinde Ortadoğu cehenneminde yaşadığı sancılı yılları ve çocuklarının bu geçmişle yüzleşmelerini izliyoruz. Ve bu coğrafyada yüzyıllardır yaşanan din savaşlarının insanlarda ne korkunç tahribatlar yaptığını, ne dayanılmaz yangınlar yarattığını görüp bir kez daha insanlığımızdan utanıyoruz. Incendies'i tavsiye eder miyim, aman mutlaka izleyin der miyim, emin değilim. En iyi yabancı film Oscar'ına aday olmuş, müziğiyle, kurgusuyla, oyuncularıyla kaliteli bir film var karşımızda, ama bir o kadar da sert ve rahatsız edici. Psikolojinizi bir süreliğine bozacağı kesin. Herkese göre değil kısacası. Çok mutlu olduğunuz bir günde mutsuz olmak için tercih edilebilir. Not: Filmin uyarlandığı oyunun bu sezon İstanbul Devlet Tiyatroları tarafından sahnelendiğini de ekleyelim, detay şurada . (8) DVD'Sİ ÇIKTI

3 yorum:

  1. http://benyazarsamolur.blogspot.com/2011/10/incendies.html
    Demiştim ben de, mideye yumruk yemek gibi bu filmi izlemek. Ama yumruklar güzeldir bazen. Uyuyanları uyandırır.

    YanıtlaSil
  2. 150film'e ilk yorum yazan kişi olduğunuz teşekkürler. "Acaba blog ayarlarımda bir hata mı var, yorum yazılamıyor mu" diye düşünmeye başlamıştım :)

    YanıtlaSil
  3. Enteresan. Blogunuzu uzun süredir düzenli olarak okuyorum aslinda. Cok sade ama amaca uygun oldugunu dusunuyorum. Fikir de cok guzel. Umarim daha cok insan tarafından kesfedilirsiniz kisa zamanda.

    YanıtlaSil