28 Nisan 2019

51. Avengers: Endgame



Avengers Endgame devasa bir sinema gösterisi. 2008'de Iron Man ile başlayan ve 11 yılda 22 filme yayılan Marvel sinematik evrenine muhteşem bir final. Büyük bir seriye görkemli bir veda. Russo kardeşlerin filmi heyecanlı, eğlenceli, ve hiç olmadığı kadar da duygusal. Çok çok beğendim. 

Seyir zevkinizi kaçırmamak için mümkün olduğunca konuya girmeyeceğim. Ama geçen sene Infinity War'da kaldığımız yeri söylemek spoiler sayılmaz: Thanos parmağını şıklatıp evrenin yarısını yok ettiğinde, bizim kahramanlarımızın da yarısı ortadan kaybolmuştu. İşte bu noktada Infinity War'da beni yoran "çok fazla karakter, çok fazla olay örgüsü" sorunsalı da otomatikman çözülmüş oluyor (...teşekkürler Thanos!). Endgame daha sabırlı, daha telaşsız ve daha odaklı bir film. 6-7 ana figüre yoğunlaşıldığı için karakter gelişimine çok daha fazla vakit ayrılabilmiş. Özellikle filmin ilk yarısında böyle bir süper kahramanlı gişe filminden beklenmeyecek kadar durağan sahneler var. Bu durağanlığı olumsuz anlamda söylemiyorum; tam tersine karakterlerin acılarını paylaştığı, yaşadıkları yıkımla yüzleştikleri, hiç konuşmadan 15-20 saniye bir noktaya gözlerinin daldığı sahneler bence filmin en güçlü  anlarını oluşturuyor. Bir karaktere duygusal olarak bağlandığımız zaman, daha sonra onun hayatta kalma mücadelesini de daha inanarak izliyoruz. Ayrıca bu sakin tavır, özellikle Robert Downey Jr. (Iron Man) ve Chris Evans'a (Captain America) serinin en iyi oyunculuk performansını sunmaları için fırsat da yaratmış. Endgame'in en tatmin edici yanı, MCU’nun en popüler iki kahramanına hak ettikleri hikaye döngüsünü sağlaması bence. Senaryoyu birçok karakterle bir cameo denizinde boğmak yerine, Iron Man ve Captain America'yı esaslı bir dramatik malzeme eşliğinde öne çıkarmak ve bazı defterlerin kapanmasına imkan vermek, bir bakıma tüm Marvel evrenini de yüceltiyor. 

Elbette film Marvel külliyatına biraz aşina olmayı gerektiriyor. Perdede olan bitenleri daha iyi anlayabilmek ve çeşitli ilişkileri kavrayabilmek için az önce sözünü ettiğim 22 filmden en az yarısını ve geçen seneki Infinity War'u izlemiş olmak şart. İflah olmaz Marvel hayranları ise zaten Endgame'i yağları eriyerek izleyecek. Bu onların isteyebileceği en güzel final. Onlara verilen bir ödül. 

Uzun süredir bir sinema salonundan çıkarken kendimi bu kadar beklentileri karşılanmış bir şekilde bulmamıştım. Avengers Endgame'i izlerken her duyguyu dolu dolu yaşadım, heyecanlandım, bazı sahnelerde o coşkulu salonla birlikte ellerimi çırptım, yer yer çok güldüm, ve evet bazı dostlara veda ederken de ciddi ciddi gözlerim yaşardı. Sonuçta nefis bir 3 saat geçirdim, insan daha ne ister. Roma'yı seven Avengers'ı sevemez diye bir kural yok. İkisinin de kalbimizdeki yeri ayrı.  

Yönetmenler: Anthony Russo, Joe Russo
Senaryo        : Christopher Markus, Stephen McFeely
Oyuncular    : Robert Downey Jr., Chris Evans, Mark Ruffalo

Benim Notum: 9 / 10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder