14 Ekim 2016

92. Kalandar Soğuğu

Bir kere en baştan anlaşalım: Kalandar Soğuğu bir "festival filmi". Uzun sessiz sekanslardan, cümlesiz bakışmalardan, geniş plan pastoral görüntülerden ve son derece ağır bir tempodan sıkılacak sevgili dostları dışarı alalım. Biz sohbetimize "fularlı arkadaşlar"la devam edelim.

Kendisi de Artvin doğumlu olan yönetmen Mustafa Kara'nın birçok festivalden ödüllerle dönmüş filmi Kalandar Soğuğu, Doğu Karadeniz'in bir dağ köyünde kendisinin ve ailesinin makus talihini yenmek için maden rezervi arayan Mehmet'in öyküsünü anlatıyor. Filmin çekimleri dört mevsime yayılan çok zor koşullarda yapılmış. Hatta başrol için bulunan ilk oyuncu bu zorlu doğa şartlarından ötürü, sözleşme imzalamış olmasına rağmen, seti bırakıp kaçmış. Bunun üzerine yönetmen Kara lise yıllarından öğretmeni olan Haydar Şişman'ı Mehmet rolünde oynatmaya karar vermiş. O da sürpriz bir şekilde gayet iyi iş çıkarmış. Filmin en güçlü yanı Karadeniz'in büyüleyici atmosferini masalsı bir şekilde bize sunan sinematografisi gibi görünse de, ben aile içindeki ilişkilere odaklanan gösterişsiz, küçük anları daha çok beğendim. Örneğin, Mehmet ve Hanife'nin bol gözyaşı ve isyan içeren kavgalarından sonra, süte ekmek doğrayarak tek bir kaba birlikte kaşık salladıkları sahneyi çok dokunaklı, çok başarılı buldum. Kalandar Soğuğu izleyicisinden sabır isteyen, ama bu sabrı gösterebilenleri de memnun edecek bir film.

FRAGMAN

Cold of Kalandar (2015) on IMDb

Benim Notum: 7 / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder