24 Şubat 2015

The Imitation Game

İkinci Dünya Savaşı sırasında Nazilerin kullandığı Enigma adlı bir şifreyi çözmek üzere İngiltere'de bir araya getirilen bir ekibin ve bu ekibin başındaki Alan Turing'in gerçek hikayesi. Yüzeydeki heyecanlı casusluk öyküsünün ardında, Alan Turing'in kendi özel hayatı ile ilgili sakladığı bir sır ve bu sırrın kendisinde yarattığı duygusal fırtınalar filmin gerçek derinliğini oluşturuyor. Bir süre sonra anlıyoruz ki, belki de çözülmesi gereken asıl şifre Turing'in karakteridir. Benedict Cumberbatch Oscar'a aday performansıyla bu antipatik matematik profesörünün çok katmanlı kişiliğini başarıyla perdeye yansıtıyor. Günümüzdeki bilgisayarların temelini oluşturan Christopher adlı makinesiyle Dünya Savaşı'nın iki yıl daha önce bitmesini sağlayan ve bir teoriye göre bu sayede 14 milyon insanın hayatını kurtaran bu dahi adamın hikayesinin 50 yıl boyunca devlet sırrı olarak saklanması ve Alan Turing ismini dünyada kimsenin bilmemesi ise ayrı bir şaşılacak olay. Film bu anlamda bir kamu hizmeti de yapmış oluyor. Bu satırları Oscar ödülleri dağıtıldıktan sonra yazıyorum; ben veriyor olsaydım bu seneki adaylar arasında En İyi Film ödülünü Birdman'e değil The Imitation Game'e verirdim.

FRAGMAN

The Imitation Game (2014) on IMDb

Benim Notum: 8,5 / 10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder