30 Ocak 2018

4. Coco


Meksikalı geniş bir ailenin oğlu Miguel'in en büyük dileği büyük büyük büyükbabası gibi meşhur bir müzisyen olmak. Ancak ailesi, onlara lanet getirdiğine inandığı için, müziği tamamen yasaklamış. Ailesine karşı çıkarak hayallerinin peşinden koşmaya karar veren Miguel, Meksikanın geleneksel Ölüler Günü (Día de Muertos) kutlamaları sırasında büyükbabasını bulmak üzere "öteki taraf"a geçiyor.

Toy Story 3'ün de yönetmeni olan Lee Unkrich, hem küçükleri eğlendirecek hem de büyükleri duygulandıracak hikayeleri perdeye aktarmakta pek becerikli. Coco da aslında ölüm gibi çok karanlık bir konuyu işlemesine rağmen, iskeletlerin karikatürize edilmesi ve ölüler diyarının pırıl pırıl rengarenk görüntüleri sayesinde bu handikapı aşmış. Filmin verdiği mesajları ben çok anlamlı buldum. Özellikle büyükannesini ya da büyükbabasını yeni kaybetmiş küçüklere, fazla dini konulara dalmadan, sevdiklerimizi hatırladığımız sürece aslında onların başka bir boyutta yaşamaya devam ettikleri fikrini verebilmek bence çok güzel. Hem annesini hem babasını kaybetmiş biri olarak itiraf edeyim, ben de özellikle ikinci yarı boyunca göz pınarlarımı epey bir baskı altında tutmak zorunda kaldım.

Coco, güzel müzikler ve harika bir animasyon eşliğinde, ailenin önemini ve hatırlanmanın değerini etkileyici bir şekilde anlatan, her yaştan seyircinin keyif alacağı nefis bir yapım. İzleyin, izlettirin efendim.

FRAGMAN

Benim Notum: 8 / 10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder